Cine suntem?



Proiectul CERC ( Centrul de Resurse pentru Compasiune în Educație ) a fost dezvoltat de Fundația Verita și de Școala Internațională Verita.

Ce facem?



Suntem colaboratorii primari în România ai Universității Emory și Center for Contemplative Science and Compassion-Based Ethics din SUA care au dezvoltat și lansat in Aprilie 2019 unul dintre cele mai valoroase programe de educație socială, emoțională și etică din lume denumit SEE Learning ( Social, Emotional and Ethical Learning )

Noi l-am tradus în limba română și vrem să îl dăm mai departe în mod gratuit oricărui educator, profesor sau părinte interesat să îl folosească în școala, clasa sau familia din care face parte.

De ce este acest curriculum
atât de apreciat în întreaga lume?



Programul SEE Learning este fundamentat pe ideea că educația poate și chiar ar trebui dezvoltată în direcția încurajării sporirii valorilor și competențelor care conduc la o fericire mai mare, atât pentru fiecare individ în parte, cât și pentru societate în general, idee care câștigă rapid sprijinul unei mari varietăți de cercuri sociale. Cercetările sugerează din ce în ce mai mult că este total neînțelept ca educația să se concentreze exclusiv pe dobândirea de abilități cognitive, neglijând în totalitate dezvoltarea inteligenței emoționale, cum ar fi conștientizarea emoțională și abilitățile sociale, capacitatea de a coopera și de a colabora cu ceilalți și capacitatea de a gestiona în mod constructiv o situație conflictuală atunci când aceasta apare.

Abilitățile interpersonale, cultivarea reglării emoționale pozitive și compasiunea de sine au condus atât la o îmbunătățire a pregătirii școlare, cât și la o ameliorare a bunăstării individuale în etapele critice ale dezvoltării din perioada copilăriei.

AncaPopa

CULTIVAREA ATENȚIEI

Atenția este o abilitate fundamentală care are un impact major asupra tuturor aspectelor învățării. În ciuda acestui fapt, educația în privința atenției a fost în mare parte neglijată, neatribuindu-se un rol explicit în cadrul educației tradiționale. După cum remarcă Daniel Goleman, „Deoarece este un element atât de esențial ce poate fi utilizat pentru a-i ajuta pe copii să își gestioneze mai bine lumile interioare și să-și îmbunătățească abilitatea de asimilare, educația în privința atenției este, în mod evident, un pas înainte pentru educația socio-emoțională”

AncaPopa

ALFABETIZAREA CORPORALĂ & EMOȚIONALĂ

Prin prisma practicilor informate din punct de vedere al traumei

Programul SEE Learning încorporează cele mai recente teorii din domeniul cercetării traumelor și a asistenței informate cu privire la acest subiect, pentru a veni în întâmpinarea personalului didactic și al elevilor, punându-le la dispoziție o modalitate excelentă de a explora emoțiile, autoreglarea și practicile reflective în cel mai sigur și mai eficient mod. Acest lucru este realizat prin prisma rezilienței bazată pe resursele interioare ale elevilor, ceea ce înseamnă că este potrivită pentru absolut toți, atât pentru cei care au suferit de traume, cât și pentru cei care nu au avut această experiență. Deoarece toți elevii, și de altfel toate ființele umane, experimentează niveluri diferite când vine vorba de siguranță și amenințare, toți elevii pot beneficia de pe urma faptului că învață despre sistemele lor nervoase și despre cum își pot regla nivelul de stres prin practici bazate pe corp și prin cultivarea „alfabetizării corporale”.

AncaPopa

COMPONENTA ETICII

În cadrul programului SEE Learning sunt explorate beneficiile bunătății umane și compasiunii, iar elevilor le sunt predate materiale și exerciții practice care pot contribui la dezvoltarea unei mai mari capacități de a se îngriji, cu pricepere, de ei înșiși și de ceilalți. Din ce în ce mai multe dovezi științifice sunt în favoarea ideii că o atitudine plină de compasiune și solicitudine este benefică în ceea ce privește sănătatea fizică și emoțională, nu numai pentru ceilalți, ci și pentru sine, iar implicațiile unei astfel de atitudini față de bunăstarea socială sunt clare.

AncaPopa

INTERDEPENDENȚA ȘI GÂNDIREA SISTEMICĂ

Școlile recunosc necesitatea de a pregăti elevii pentru a fi cetățeni ai unei lumi globalizate, în așa fel încât să poată naviga într-o manieră responsabilă într-o lume din ce în ce mai complexă, și să poată contribui la dezvoltarea lor și a altora. Programul SEE Learning include predarea explicită a teoriei sistemelor către elevi și adoptă o abordare sistemică. O abordare sistemică - și anume cea care recunoaște valabilitatea faptului că existăm în interiorul - și suntem influențați de – sisteme care sunt interdependente - este următorul pas logic pe care trebuie să îl facă programele care se concentrează pe predarea practicilor prin care elevii pot învăța cum să-și dezvolte grija față de sine și față de ceilalți.

Ghid de implementare curriculum


ECHIPA NOASTRĂ


Lila Vasilescu

Andreea Alexandrescu

Marius Luca