Introducere în educația socio-emoțională

Introducere în educația socio-emoțională


Webinar pentru părinți și profesori

O educație completă trebuie să depășească mediul strict academic.

Această inițiativă educațională a fost numită „învățare socio-emoțională” sau SEL (social emotional learning).

Cele mai bune programe școlare sunt bazate pe descoperiri științifice de ultimă generație care au avut ca studiu emoțiile și sistemul nervos.

Cultivarea auto-compasiunii, a capacitatii/abilitatilor de auto-reglare si a abilitatilor interpersonale au condus atât la o îmbunătățire a pregătirii școlare, cât și la o ameliorare a stării de bine individuale în etapele critice ale dezvoltării din perioada copilăriei.

Cercetările sugerează din ce în ce mai mult că este total neînțelept ca educația să se concentreze exclusiv pe dobândirea de abilități cognitive, neglijând în totalitate dezvoltarea inteligenței emoționale, sau a aspectelor precum:

- conștientizarea emoțională și abilitățile sociale,

- capacitatea de a coopera și de a colabora cu ceilalți

- capacitatea de a gestiona în mod constructiv o situație conflictuală atunci când aceasta apare.

Studenții nu își lasă emoțiile la ușă când intră în clasă dimineața.

Încă se mai gândesc la cearta pe care au avut-o cu mama, la felul în care cineva a țipat la ei în autobuz sau la testul de matematică din acea zi.

Educația socio-emoțională îi ajută pe elevi să înțeleagă că nu ajung la școală ca o pagină albă în fiecare dimineață iar pe educatori îi motivează să lucreze cu această realitate în loc să pretindă că ea nu există.

Cum ar fi dacă educația socio-emoțională ar deveni parte din curicula națională?


Ce s-ar schimba?

Copiii noștri ar afla că este normal ca emoțiile să facă parte din viața noastră și ar învăța să le recunoască și să le gestioneze mai bine, influențând astfel în mod direct atât abilitățile esențiale pentru o viață sănătoasă cât și rezultatele academice.

Educatorii noștri ar înțelege conexiunea directă între emoții și procesul de învățare , metode de antrenare a atenției copiilor , abilitate fără de care procesul de învățare este mult ingreunat, precum și relevanța nivelului personal de stres în această meserie și necesitatea unor practici și unelte care să contribuie la sănătatea fizică, emoțională și mentală.

Școlile ar prioritiza dezvoltarea relațiilor armonioase între elevi dar și între cadrele didactice și am observa comunități educaționale bazate pe mai multă încredere, cooperare și compasiune.

Societatea noastră ar contribui la educarea unor copii mult mai conștienți de sine, mai rezilienți, mai motivați să învețe și mai capabili să devină adulți responsabili care să trăiască în mai multă armonie cu ei înșiși și cu cei din jur.

Știm că acest lucru este posibil!

Fundația Verita a lansat CERC pentru a pune laolalta resursele validate la nivel internațional de integrare a educației socio-emoționale prin curicula SEE ( Social, Emotional and Ethical Learning )dezvoltată de Universitatea Emory împreună cu Center for Contemplative Science and Compassion-Based Ethics din SUA.

Înscrie-te la acest webinar și află mai multe despre educația socio-emoțională, despre cum poți dobândi mai multe unelte cu care să îți dezvolți inteligența emoțională și despre cum poți modela într-un mod sănătos bune practici de educație socio-emoțională copiilor și/sau elevilor tăi.

Data: 5 Noiembrie

Interval orar: 18.30 – 20.00

Inregistrarea la acest eveniment se face pe baza completării formularului de înscriere până la data de 30 Octombrie 2020.

Acest webinar este oferit în mod gratuit.

Cine are posibilitatea de a face o donație, va asigura continuitatea acestui curs în beneficiul altor educatori și părinți.

Donațiile se pot face direct pe pagina de înregistrare la eveniment.

Mulțumim!

Data: 13 Oct 2020

Donează acum